Давайте познайомимося!

У своєму блозі Вас вітає вчитель хімії та біології

Ніжинської гімназії №3
Чернігівської області

Динька Світлана Василівна

www.facebook.com


Позакласні заходи



Тема: В гостях у казки.
Мета: пропагувати серед учнів 1 класів хімічні знання про деякі хімічні речовини і процеси в плані ознайомлення і в цікавій формі, і на цій основі викликати інтерес до вивчення хімії, який може служити фактором вибору навчання одного з хімічних профілів. Через нетрадиційну форму формувати інтерес до предмета.

Вступ.  Юні друзі.
У молодших класах  ви будете вивчати курс природознавства. Хімія теж належить до природничих наук, які вивчають світ, що нас оточує.
         Нас оточують тіла живої та неживої природи, які складаються з  речовин. Усе навколо нас змінюється: одні речовини перетворюються в інші. Хімія вивчає речовини, їх склад, властивості та взаємоперетворення.
         Хімічні знання необхідні  людям. Вони дають можливість правильно користуватися всім тим, що нас оточує.
         Всі ви любите казки. Маленькими спочатку з цікавістю слухали, що читали вам мами. Потім розглядували малюнки в книжках, і, з часом, самі стали читати, весь час намагаючи уявити, що робили, як себе відчували герої в казках.
         Зараз ми, з допомогою знань, які отримали на уроках хімії, допоможемо вам побачити, як казкові події могли б мати вигляд у житті.
         Ви всі читали казку Шарля Перро “Попелюшка” і пам’ятаєте, що їдучи на бал, зла мачуха дала попелюшці додаткову роботу – перебрати і розділити по зернятку суміш із мішка. Який це б мало вигляд ?
         (демонстрація розподілу магнітом суміші порошку сірки з металевими ошурками).
         Ви знаєте казку про Алладіна. А хто ще є героєм цієї казки? Безумовно, Джин.
         (демонстрація реакції між гідрооксидом амонію і хлоридною кислотою в колбі з високою шийкою).
         Пам’ятаєте, як Алладін  вперше зустрівся з царівною Будур ? Він дивився на неї і говорив з нею, за що його мали б покарати. “Вартові кинулися на Алладіна. Але тут магрибінець,  спершись на лікоть, кинув порошок з іншого мішечка і вигукнув :”О, порошок, забери у них пам’ять на цілих півгодини”. А якщо б магрибінець скористався нашим порошком, яким був би ефект в даному випадку ?
         (демонстрація горіння магнієвого порошку в полум’ї спиртівки).
         Народна мудрість говорить: ”Немає диму без вогню” . Перевіримо, чи це так.
         (демонстрація взаємодії гідрооксиду амонію з хлоридною кислотою).
         Самий вогняний персонаж казок – звичайно  Змій Горинич. У відомій казці потворі, що дихає вогнем, протистоїть Кирило Кожум’яка. Ви багато разів бачили полум’я але, можливо, у казкового героя воно було не зовсім звичайним, а наприклад зеленим?
         (демонстрація забарвлення полум’я в зелений колір солями купруму).
         Ще один персонаж народних казок – Баба Яга. В казці, яка так і називається, іде мова про бідну дівчинку, яку зла мачуха відправила до Баби Яги за голкою та ниткою. Дівчинці загрожувала смертельна небезпека але їй вдалося втекти. “Баба Яга наздоганяти стала. Дівчинка приклала вухо до землі і чує, що Баба Яга вже близько. Кинула дівчинка гребінець і виріс ліс, такий дрімучий та темний”. Ми можемо також виростити ліс.

         (демонстрація росту кольорових хащів, які утворилися після добавляння солей кобальту і нікелю в розчин силікатного клею).
         Казки завжди гарно закінчуються. Казка “Цветик - семицветик” – теж має щасливий кінець. А чому квітка саме так називається ? “Квітка була схожа на ромашку. У неї було сім прозорих пелюсток, кожна пелюстка була іншого кольору : жовта, червона, зелена, синя, оранжева, фіолетова та блакитна. ” Ці пелюстки мали такий колір, як і вміст цих пробірок.
         (демонстрація пробірок з кольоровими розчинами:)
         червоний – роданід феруму
         оранжевий – метилоранж
         жовтий – хромат калію
         зелений – сульфат нікелю
         голубий – сульфат купруму
         синій – гліцецерат купруму
         фіолетовий – лакмус.
Є ще одна кольорова казка – “Аленький цветочек”. Ми можемо пригадати її зміст але, як уявити її, коли у нас є тільки біла квітка ? Чародійство в казці – діло звичне. Нехай і наша квітка стане аленькою!
         (демонстрація забарвлення аміаком білої квітки з фільтрувального паперу, який змочений фенолфталеїном).
         А чи бачили ви коли-небудь справжній вулкан? А хочете? Ми вам допоможемо.
         (демонстрація хімічного “вулкану”)
        
         Сьогодні ми пригадали добре відомі вам мудрі, чудові казки. Вони вчать доброті і справедливості, чесності і взаємодопомоги. Пам’ятайте про це, друзі. А допомогла нам уявити казкові події наука – хімія, яку називають “індустрією чудових перетворень”.
         І, якщо в майбутньому, ви не станете хіміками, знання отримані на уроках з цього предмету, допоможуть вам у житті і обов’язково стануть у пригоді.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Для уникнення спаму всі коментарі публікуються після схвалення модератором!
Дякую за Ваші відгуки та пропозиції!

Що подобається мені на уроках хімії?