Давайте познайомимося!

У своєму блозі Вас вітає вчитель хімії та біології

Ніжинської гімназії №3
Чернігівської області

Динька Світлана Василівна

svetlanadinka9@gmail.ru

www.facebook.com


23 лют. 2015 р.

«Самоззілюючийся» полімер

Американські вчені з Університету штату Іллінойс створили новий полімер, здатний до самовідновлення пошкоджених ділянок поверхні. Дослідження в області розробки "самозажівляющіхся" матеріалів ведуться досить давно. Зокрема, вже існують полімери, в структуру яких впроваджені спеціальні капсули з відновлюючим речовиною. Однак у подібних полімерів є істотний недолік.Справа в тому, що після розриву капсули повторне відновлення тієї ж ділянки стає неможливим. Фахівцям з університету Ілінойса вдалося вирішити дану проблему. Як повідомляє RSC.org, вчені пропонують впроваджувати в структуру матеріалу мережа мікроканалів, за якими відновлююча речовина може доставлятися в будь-яку точку поверхні. В якості такого речовини використовується мономерний дициклопентадієн з низькою в'язкістю. Зовнішнє покриття полімеру містить каталізатор - бензілідін-біс (тріціклогексілфосфін) діхлорорутеній. При появі пошкодження на поверхні відновлює речовина через мережу "капілярів" доставляється до потрібної ділянки, де вступає у взаємодію з каталізатором. В результаті ініціюється реакція полімеризації, в процесі якої на поверхні полімеру через деякий час з'являється якась подоба рубця, який закриває тріщину. При повторному пошкодженні тієї ж ділянки весь процес самовідновлення повторюється заново.
Не виключено, що в перспективі технологія, запропонована американськими дослідниками, знайде найширше застосування. Матеріали, здатні до самовідновлення, можуть бути затребувані в аерокосмічній і військовій галузях, медицині, сфері біоінженерії і так далі. Втім, про можливі терміни комерціалізації розробленої методики співробітники Іллінойського університету поки замовчують.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Для уникнення спаму всі коментарі публікуються після схвалення модератором!
Дякую за Ваші відгуки та пропозиції!

Що подобається мені на уроках хімії?