Алгоритми розв'язків задач
Розв’язування розрахункової задачі зводиться до пошуку відповідного задачі рівняння зв’язку фізичних величин (розв’язування задачі в загальному вигляді) і згідно з ним – до обчислення шуканої (розв’язування задачі в числовому вигляді).
Основні рівняння зв’язку фізичних величин
шкільного курсу хімії
1. Зв’язок фізичних величин матеріалу (матеріал – речовина, розчин, суміш)
а) Густина матеріалу:
де мт. – матеріал.
б) Відносна густина матеріалу:
для газів:
в) Кількість речовини сполуки чи газів:
де а – сполука чи суміш газів, газ. – газувата.
^
а) Молярна маса сполуки:
...,
де А, В... – хімічний елемент чи група хімічних елементів.
б) Молярна маса суміші газів:
М(А,В…) = φ(А)·М(А) + φ(В)·М(В) +...
де φ – об’ємна частка; А, В...− речовини.
в) Маса матеріалу та його складових:
де скл. – складова; для речовин – хімічний елемент чи група хімічних елементів; для розчинів і сумішей – речовина.
г) Співвідношення маси речовини та її складових:
д) Співвідношення істинних та емпіричних молярних мас та індексів:
е) Масова частка складової матеріалу:
є) Масова частка хімічного елемента чи групи хімічних елементів у речовині:
ж) Об’ємна частка газу в суміші газів:
з) Молярна частка речовини в системі речовини (розчині суміші):
и) Масова концентрація речовин у системі речовин:
і) Молярна концентрація речовин у системі речовин:
ї) Молярна концентрація еквіваленту речовин у системі речовин:
й) Розчинність речовин:
3. Зв’язок фізичних величин матеріалу й процесу
його перетворення
а) Швидкість перетворення матеріалу:
б) Швидкість хімічних реакцій:
де спл. – сполука.
в) Ступінь перетворення матеріалу:
де пер. – перетворилась; вст. – вступила в перетворення.
г) Вихід продукту від теоретичного перетворення:
д) Теплота перетворення матеріалу:
де - питома теплота перетворення.
е) Рівняння стану газів:
^
а) Закон збереження мас
.
б) Співвідношення мас речовин у хімічній реакції
aA + bB = kK + lL + … .
,
де a,b,k,l – коефіцієнти рівняння реакції.
а) Швидкість реакції і молярні концентрації речовин:
б) Закон діючих мас:
Розв’язування розрахункової задачі зводиться до пошуку відповідного задачі рівняння зв’язку фізичних величин (розв’язування задачі в загальному вигляді) і згідно з ним – до обчислення шуканої (розв’язування задачі в числовому вигляді).
Основні рівняння зв’язку фізичних величин
шкільного курсу хімії
1. Зв’язок фізичних величин матеріалу (матеріал – речовина, розчин, суміш)
а) Густина матеріалу:
де мт. – матеріал.
б) Відносна густина матеріалу:
для газів:
в) Кількість речовини сполуки чи газів:
де а – сполука чи суміш газів, газ. – газувата.
^
а) Молярна маса сполуки:
...,
де А, В... – хімічний елемент чи група хімічних елементів.
б) Молярна маса суміші газів:
М(А,В…) = φ(А)·М(А) + φ(В)·М(В) +...
де φ – об’ємна частка; А, В...− речовини.
в) Маса матеріалу та його складових:
де скл. – складова; для речовин – хімічний елемент чи група хімічних елементів; для розчинів і сумішей – речовина.
г) Співвідношення маси речовини та її складових:
д) Співвідношення істинних та емпіричних молярних мас та індексів:
е) Масова частка складової матеріалу:
є) Масова частка хімічного елемента чи групи хімічних елементів у речовині:
ж) Об’ємна частка газу в суміші газів:
з) Молярна частка речовини в системі речовини (розчині суміші):
и) Масова концентрація речовин у системі речовин:
і) Молярна концентрація речовин у системі речовин:
ї) Молярна концентрація еквіваленту речовин у системі речовин:
й) Розчинність речовин:
3. Зв’язок фізичних величин матеріалу й процесу
його перетворення
а) Швидкість перетворення матеріалу:
б) Швидкість хімічних реакцій:
де спл. – сполука.
в) Ступінь перетворення матеріалу:
де пер. – перетворилась; вст. – вступила в перетворення.
г) Вихід продукту від теоретичного перетворення:
д) Теплота перетворення матеріалу:
де - питома теплота перетворення.
е) Рівняння стану газів:
^
а) Закон збереження мас
.
б) Співвідношення мас речовин у хімічній реакції
aA + bB = kK + lL + … .
,
де a,b,k,l – коефіцієнти рівняння реакції.
^
а) Швидкість реакції і молярні концентрації речовин:
б) Закон діючих мас:
Потрібна інформація. Дані алгоритми уже використав для розв'язування задач. Дякую!
ВідповістиВидалитиКористуюся даними алгоритмами при розв'язуванні розрахункових задач. Ці алгоритми - основа успіху при їх розв'язанні. Дякую! Учениця 9 класу ЗОШ №2
ВідповістиВидалити